پایان‌نامه سطح سه حجت‌الاسلام غلامرضا جهانفر با عنوان « دیدگاه جریان های مختلف اسلام سیاسی در مواجهه با طاغوت در عصر حاضر » در جلسه دفاعیه توسط اساتید داور حجج‌اسلام والمسلمین نوایی و کمیلی، موردبررسی و ارزیابی قرار گرفت.


تدوینگر این پایان نامه با بیان اینکه چگونگی مواجهه با طاغوت، از جمله مسئله‌هایی است که جریان‌های اسلام سیاسی، در عصر حاضر با آن برخورد داشته‌اند، گفت: با بررسی آراء و تاریخچه عملکرد جریان‌های اسلام سیاسی فعال در ایران و پنج کشور متعلق به جهان عرب، مشخص گردید که ۴ روش، به عنوان پاسخ تا به حال از جانب این جریان‌ها داده شده که شامل روش‌های مسلحانه، مصلحانه، سازشگرایانه و اجتناب‌گرایانه می‌شود.


ایشان ابراز کرد: این اثر پژوهشی از لحاظ ساختاری از ۴ بخش تشکیل شده، که در بخش اول به توضیح کلیات و مفاهیم، در بخش دوم به بررسی مفهوم طاغوت در منابع اسلامی، در بخش سوم به بررسی مهم‌ترین جریان‌های اسلام سیاسی فعال در دو منطقه ایران و جهان عرب و در بخش چهارم به بررسی و تحلیل روش‌های مواجهه با طاغوت، پرداخته شده است. حجت‌الاسلام جهانفر با اشاره به بررسی منابع کتابخانه‌ای و اسنادی به روش توصیفی ـ تحلیلی دراین پژوهش، در پایان گفت: سؤال اصلی این پژوهش بررسی پاسخ‌هایی است که این جریان‌ها برای چگونگی مواجهه با طاغوت، در عمل داده‌اند.
 


گفتنی است، تدوینگر این پایان‌نامه از هدایت و راهنمایی حجج اسلام والمسلمین محمد معینی فر در مقام استاد راهنما و غلامنبی گلستانی به‌ عنوان استاد مشاور، بهره برده است.

تعداد بازدید :276
کلیه حقوق این سایت متعلق به مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) است.