به گزارش روابط عمومی مرکز تخصصی مطالعات تطبیقی مذاهب اسلامی، آیت الله سید حسن مرتضوی در دیدار اعضای قرارگاه کلام اسلامی معاونت علمی حوزه علمیه خراسان با اشاره به تلاش فقیهان و عالمان گذشته تا امروز در تبلیغ و احیای دین، به ماجرای مناظره ابو الاعلا با سید مرتضی پرداخت و خاطر نشان کرد: بعد از آن مناظره از او پرسیدند که سید را چطور دیدی؟ گفت که «کان الناس فی رجل؟». واقعا انسان چه خصوصیتی باید داشته باشد که ابو الاعلا اینگونه توصیف می کند؟

این عالم حوزه علمیه خراسان افزود: فضل و علم موجب این بیان شده است که می گوید، آنچه مردم دنیا دارند، این عالم یکجا دارد.

آیت الله مرتضوی در ادامه به موضوع تحصیل و آموزش پرداخت و مطالعه و مقایسه نوشته های طلاب توسط استاد را ضروری خواند و گفت: تا آموزش ها نوشته نشود، مطلب برای طلبه واضح نخواهد شد؛ بنابراین هر درسی را باید نوشت و اساتید نیز در صورت امکان نگارش های آنان را با یکدیگر مقایسه کنند.

وی از اهمیت توجه به تحصیل و علم آموزی گفت و با استفاده از این ضرب المثل که می گوید: «دست ما کوتاه و خرما بر تخیل»، اظهار کرد: در شرایط امروز باید بیش از پیش فعالیت علمی داشت. اگر مانند سید مرتضی، آنقدر کار کردید، به اسلام و نظام خدمت کرده اید و اگرخوب تلاش نکنید، مصداق همین مَثَل خواهد بود.

آیت الله مرتضوی افزود: حال که امروز عقاید به صورتی سالم به دست ما رسیده که نتیجه زحمات گذشتگان است، باید تلاش کنیم که بیاموزیم و یاد بگیریم. شایان ذکر است حجت الاسلام افضل آبادی مدیریت مرکز تخصصی مطالعات تطبیقی مذاهب اسلامی نیز از اعضای قرارگاه کلام می باشد.

تعداد بازدید :740
کلیه حقوق این سایت متعلق به مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) است.