بسم الله الرحمن الرحیم

مراسم تقدیر از دانش پژوهان برتر مرکز تخصصی مطالعات تطبیقی مذاهب اسلامی به مناسبت هفته پژوهش با حضور معاونت محترم پژوهش حوزه علمیه خراسان جناب حجت‌الاسلام و المسلمین اسفندیاری در سالن مرکز مذاهب برگزار گردید. 

در این مراسم پس از تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید، حجت‌الاسلام مهدوی معاونت پژوهش مرکز مطالعات تطبیقی مذاهب اسلامی، به بیان فعالیت‌های مرکز در حوزه پژوهشی (اعم از تدوین مقالات، پایان‌نامه‌،برگزاری نشست‌ها و مناظرات و...) پرداختند.
ایشان در ادامه اذعان داشتند: پژوهش‌محور بودن فعالیت‌های این مرکز از نکات مهم در ارائه دروس بوده، و و با بنامه ریزی های صورت گرفته تلاش شده است تا دروس به صورت استادمحور برگزار نگردد.
و خاطرنشان کردند: معاونت پژوهش مرکز مذاهب، هر هفته نشست‌ها و مناظراتی را در مباحث روز و مورد نیاز در حوزه سلفی پژوهی، با حضور اساتید برجسته و پژوهشگران  برنامه ریزی و اجرا می نماید.
پس از ایشان، معاونت محترم پژوهش حوزه علمیه خراسان جناب حجت الاسلام و المسلمین اسفندیاری بعد از تبریک هفته پژوهش به بیان برنامه های مرکز مدیریت در حوزه پژهش پرداختند.

ایشان با اشاره به اینکه حوزه علمیه خراسان بعد از حکم انتصاب اعضای شورای عالی و مدیریت، گفتمان حوزه انقلابی، اندیشه و عمل را وظیفه خویش در سه عرصه پاسخگویی به نیازهای درونی، نظام و بین الملل در جهت تحقق تمدن نوین اسلامی تعریف کرده است، افزودند: سر لوحه تمامی فعالیت های این حوزه به خصوص معاونت پژوهش تحقق این مهم است؛ اکنون که در هفته‌ی پژوهش قرار داریم، بهترین فرصت برای ارج نهادن به مقام اساتید و دانش پژوهانی است که عمر گران‌بهای خود را برای رشد و غنای علمی گذاشته‌اند.

وی، نیاز جامعه و حوزه علمیه را به متخصصان متبحر در امور مختلف ابراز داشتند. و در خصوص مسئله روز که هتاکی مولوی گرگیج در خطبه‌های نماز جمعه می باشد، ضمن محکوم کردن این حرکت توهین‌آمیز، از طلاب مراکز تخصصی مانند مرکز مطالعات تطبیقی مذاهب، درخواست پاسخگویی و ردیه به سخنان وی را داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین اسفندیاری با تشکر از زحمات مدیریت مرکز مذاهب جناب حجت‌الاسلام و المسلمین افضل‌آبادی و همچنین مسئولین محترم مرکز، از فعالیت‌های مرکز در حوزه پژوهش تقدیر بعمل آوردند. و ضمن بیان حمایت معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان از کلیه فعالیت‌های پژوهشی، اظهار امیدواری کردند که ان‌شاءالله به زودی با هدفمند شدن حمایت‌های مرکز مدیریت و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، امتیازات مناسبی برای طلاب پژوهشگر در نظر گرفته خواهد شد.
در انتهای مراسم از برگزیدگان حوزه پژوهش مرکزمطالعات تطبیقی مذاهب اسلامی شامل دو نفر از اساتید پژوهشگر و چهار نفر از دانش پژوهان برتر در حوزه پژوهش تقدیر به عمل آمد.

 

   

  


تعداد بازدید :554
کلیه حقوق این سایت متعلق به مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) است.