به گزارش روابط عمومی حوزه علمیه خراسان، آیت الله حاج شیخ محمدجواد فاضل لنکرانی در دیدار حجت الاسلام و المسلمین سید حمید علوی (آزیز)، معاون آموزش حوزه علمیه خراسان، با قدردانی از کارهایی که در این حوزه انجام شده است، دغدغه تربیت عالمان فاضل و انقلابی را اهتمام و توفیقی مقدس خواند و افزود: مرحوم والد ما عنایت خاص به حوزه علمیه خراسان داشتند و یکی از آرزوهای ایشان این بود که این حوزه قوی، بروز و جامع بوده و مکررا می فرمودند: حوزه علمیه مشهد باید در شان حضرت رضا صلوات الله علیه باشد. تاسیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در راستای همین دغدغه بود و وصیت ایشان است که این مراکز فقهی استمرار یابد و تقویت بشود.
وی خاطر نشان کرد: هدف والد ما پرورش فضلایی بود که خروجی آن تربیت استاد برجسته سطوح عالی، پرورش متخصص و نظریه پرداز در مسائل جدید باشد تا بتواند پاسخگوی نیاز های زمان باشد.
استاد درس خارج حوزه علمیه قم از گزارشات واصله مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)  در مشهد مقدس ابراز خرسندی کرد و گفت: این مرکز که دغدغه رشد و تعالی طلاب را دارد، پایگاه خود حوزه علمیه خراسان است و مستلزم عنایت بیشتر به این مرکز تخصصی است.

آیت الله فاضل لنکرانی افزود: این مراکز تخصصی براساس منویات مقام معظم رهبری و با دغدغه پاسخگویی به نیاز های انقلاب پیش می رود و حتما باید این مراکز علمی حفظ شود چرا که انقلاب اسلامی ثمره حوزه های علمیه می باشد و حفظ آن هم بر دوش این نهاد است.
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) ادامه داد: خدمت طلاب به اسلام و گذراندن عمر در این مسیر مبارک توفیق بزرگی است و زمانی این احساس مسئولیت افزون تر می شود که بدانیم، دشمنان برای ریشه کن کردن مسلمانان و شیعیان عزم دارند و هزینه های هنگفتی در این راه صرف می کنند.
آیت الله فاضل لنکرانی در ادامه، ارتقای مجموعه حوزه های علمیه، خصوصا حوزه علمیه خراسان را ضروری دانست و افزود: برنامه ریزی باید به شکلی باشد که مثلا برای 10 سال آینده بر کم و کیف آن افزوده و جهات علمی و تقوایی قوی تر شود؛ اگر مسائل علمی، تقوایی، انقلابی و سیاسی تمام حوزه های علمیه پر بارتر و تقویت گردد، ضریب دفاع از انقلاب بالا می رود و هرچه این مسائل خدای ناخواسته تضعیف بشود، در مقابل، ضریب دفاع از انقلاب کاهش پیدا می‌کند زیرا این امور ملازمه دارند.
عضو جامعه مدرسین، همچنین بر تعامل علمی هر چه بیشتر حوزه علمیه خراسان و قم تاکید کرد و گفت: برگزاری دروس خارج و نشست های تخصصی مشترک با حضور اساتیدی از هر دو حوزه با توجه به ظرفیت‌های موجود یک امر ضروری است.
شایان ذکر است، حجت الاسلام و المسلمین سیدحمید علوی (آزیز)، معاون آموزش حوزه علمیه خراسان نیز در ابتدای این دیدار با اشاره به برنامه های آموزشی این حوزه بر تعامل بیشتر تاکید کرد.

تعداد بازدید :828
کلیه حقوق این سایت متعلق به مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) است.