رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) به تبیین فناوری های به روز دنیا از جمله هوش مصنوعی و ارتباط میان هوش مصنوعی و اجتهاد پرداخت و یکی از ضرورت‌های گروه‌های علمی را همراهی با فناوری‌های زمانه عنوان کردhttp://mazaheb.markazfeqhi.com/sites/mazaheb.markazfeqhi.com/files/newspic/photo_2024-01-18_17-30-16.jpg

(گزارش تصویری)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه علمیه خراسان، اولین نشست هم اندیشی اساتید گروه های مدارج علمی حوزه علمیه خراسان به همت معاونت علمی این حوزه در مدرسه علميه عالی نواب برگزار شد.
آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی، رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در این نشست با بیان این که توجه گروه‌های علمی به اینکه دین یک سرمایه بوده و موضوعات دینی نیز جای پژوهش تا ابد دارد و تمام شدنی نیست، تصریح کرد: اساتید حوزه باید به دنبال این باشند که مطالب جدید توسط طلاب پژوهشگر ارائه شود.
وی محور قرارگرفتن قرآن در فعالیت ها، اهتمام به این کتاب آسمانی و استفاده از آن در همه گروه های علمی را ضروری عنوان کرد و حضور و پرتوبخشی قرآن در عرصه زندگی را موجب مهجوریت زدایی از این کتاب الهی دانست.
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) به تبیین اهداف پژوهش های کارآمد و سازنده پرداخت و با بیان این که پژوهش به اجتهاد نیاز دارد و اجتهاد فقط منطقه استنباط نیست، ابراز کرد: اساسا اجتهاد به مبنا نیاز دارد و این مبنا در فهم دین به عموم انسان ها یاری می رساند؛ از سوی دیگر گروه های علمی نیز می بایست به سوی اجتهاد سوق داده شوند.
آیت الله فاضل لنکرانی در ادامه به تبیین فناوری های به روز دنیا در عصر امروز از جمله فناوری هوش مصنوعی پرداخت و یکی از مهمترین موضوعات در این عرصه یعنی رابطه و ارتباط میان هوش مصنوعی و اجتهاد را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: یکی از ضرورت‌های گروه‌های علمی، همراهی با فناوری‌های زمانه است.
وی ادامه داد: گروه‌های علمی ستادی و صفی مدارج علمی حوزه علمیه خراسان می بایست تا بیش از گذشته، با تحرک و انگیزه مضاعف و  پرشور، به دنبال حل مسائل جامعه نظام و بشریت باشند و به این سوی نیز گام بردارند.

تعداد بازدید :180
کلیه حقوق این سایت متعلق به مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) است.