این همایش به مناسبت نکوداشت علامه امینی رحمه الله در مرکز تخصصی مطالعات تطبیقی مذاهب اسلامی با همکاری قرارگاه کلام حوزه علمیه خراسان در تاریخ 12تیرماه 1400 با حضور آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی وآیت الله سید جعفر سیدان برگزار گردید.

 

در ابتدای مراسم، پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، ابیاتی در وصف امیر المومنین توسط حجت الاسلام والمسلمین سید روح الله مؤید قرائت شد. در ادامه آیت الله سیدان مدظله العالی در مورد اهمیت ولایت مطالبی را بصورت مجمل بیان کردند ودر مورد مظلومیت امیر المومنین فرمودند: حضرت امیر شست سال مورد لعن قرار گرفته بودند آنوقت شخصیت مرحوم علامه امینی شخصیتی است که ازچنین مظلومی بی نظیر، اول مظلوم خاندان رسالت دفاع کرده است و در این زمینه به خطبه 217 اشاره کردند و در پایان خاطره‌ای از مواجهه علامه امینی با سه نفر از اهل سنت بیان کردند.

 

 

بعد از نکات ارزشمند ایشان از بیانات آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی مدظله العالی استفاده شد، ایشان در عظمت علامه امینی فرمودند: علامه امینی در جلد اول کتاب الغدیر به تواتر حدیث غدیر را اثبات کردند پس علت  اینکه چهل سال از عمرش را در این راه صرف نمودند فقط بخاطر اثبات غدیر نبود بلکه برای نشان دادن مظلومیت حضرت امیر (ع) بود و تلاش برای رفع این مظلومیت داشتند و معظم‌له افزودند: دربیانات علامه امینی رحمه الله آمده است که فرموده‌اند: اگر مسئولیت من اقتضا نمی کرد این مباحث را دنبال کنم شبانه روز بر مظلومیت امیرالمومنین می گریستم.

 

 

در پایان خاطر نشان کردند: بالاترین حقیقت عالم ولایت است که علامه امینی به این درک رسیده بود و باید بحث ولایت وآیات ولایت در حوزه علمیه کار شود.

تعداد بازدید :499
کلیه حقوق این سایت متعلق به مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) است.